Rynek e-Commerce i reklama internetowa (wykład i laboratorium)
Wymiar godzinowy: wykład: 10 godzin, laboratorium: 5 godzin.
Zakres tematyczny:
· Statystyki i trendy wykorzystania Internetu
· Rynek transakcji e-Commerce oraz e-Fakturowanie
· Rynek płatności internetowych
· Statystyki i trendy w reklamie internetowej
· Formy reklamy internetowej
· Technologie reklamy internetowej
Zawartość programowa:
· Statystyki i trendy wykorzystania Internetu
o Wykorzystanie Internetu w wymiarze ogólnoświatowym
o Wykorzystanie Internetu w Unii Europejskiej
o Wykorzystanie Internetu w Polsce
· Rynek transakcji e-Commerce oraz e-Fakturowanie
o Rynek e-Commerce w wymiarze ogólnoświatowym
o Rynek e-Commerce w Unii Europejskiej
o Rynek e-Commerce w Polsce
o Integracja przepływów i procesów biznesowych i e-Faktury
· Rynek płatności internetowych
o Formy płatności on-line w Polsce
o Wartość płatności on-line w Polsce
o Usługi e-Bankowości i ich wykorzystanie w Polsce
o Udział branż w rynku płatności on-line w Polsce
o Udział towarów i usług w rynku płatności on-line w Polsce
· Statystyki i trendy w reklamie Internetowej
o Wchłanianie mediów tradycyjnych (TV, radio, publicystyka) przez Internet
o Analiza rynku reklamy internetowej
§ Specyfika reklamy internetowej
§ Rynek reklamy internetowej w wymiarze ogólnoświatowym
§ Rynek reklamy internetowej w Polsce
§ Rynek reklamy w telefonii komórkowej
§ Gracze rynkowi
§ Paradygmat społecznościowy
· Formy reklamy internetowej
o Podstawowe formy przekazu treści reklamowych w Internecie
o Rodzaje kampanii reklam internetowych
§ Formy rozliczania i metody płatności
· CPT (Cost Per Time)
· CPM (Cost Per Mile)
· CPC (Cost Per Click)
· CPA (Cost Per Action)
· CPP (Cost Per Post)
§ Wskaźniki skuteczności (CTR, Click Thru Ratio)
§ Pozycjonowanie w wyszukiwarkach jako forma reklamy internetowej
· SEO i SEM (Search Engine Optimization i Search Engine Marketing)
· Technologie reklamy internetowej
o Technologie AdSerwerów i agregacja marketingu
o Problematyka SPAMu
o Nowe trendy
§ Reklama targetowana behawioralnie
§ Reklama internetowa w grach komputerowych typu MMOG
§ Blogosfera i mechanizmy Trackback
Plan kursu:
Zagadnienie | Wykł. godz. | Lab. godz. |
Statystyki i trendy wykorzystania Internetu | 1 | |
Rynek transakcji e-Commerce oraz e-Fakturowanie | 2 | |
Rynek płatności internetowych | 2 | |
Statystyki i trendy w reklamie internetowej | 1 | |
Formy reklamy internetowej | 2 | 2 |
Technologie reklamy internetowej | 2 | 3 |
Łącznie | 10 | 5 |