Podstawy programowania i wykorzystywanie oprogramowania typu Open Source (wykłady i laboratorium)
Wymiar godzinowy: wykład: 10 godzin, laboratorium: 5 godzin.
Zawartość programowa:
· Wprowadzenie do programowania obiektowego oraz kierowanego zdarzeniami
o Zmienne i typy danych
o Przegląd różnych paradygmatów programowania
§ Programowanie imperatywne (imperative programming)
§ Programowanie proceduralne (procedural programming)
§ Programowanie strukturalne (structural programming)
§ Programowanie obiektowe (object oriented programming)
§ Programowanie kierowane zdarzeniami (event-driven programming)
o Idea programowania obiektowego
§ Klasy i obiekty
§ Dziedziczenie i polimorfizm
§ Programowanie strukturalne (structural programming)
§ Programowanie obiektowe (object oriented programming)
§ Programowanie kierowane zdarzeniami (event-driven programming)
· Programowanie w C# na platformie Microsoft .NET
o Platforma .NET Framework
o Środowisko programistyczne Visual Studio .NET
o Składnia i semantyka języka C#
§ Struktura programu
§ Zmienne i typy danych
§ Operacje i operatory
§ Funkcje (metody)
§ Imperatywne struktury sterowania przepływem
o Tworzenie aplikacji konsolowych
o Obiektowy aspekt języka C#
§ Model obiektowy środowiska .NET
§ Klasy i obiekty w języku C#
o Tworzenie aplikacji okienkowych
§ Model obiektowy Windows Forms
§ Formularze, kontrolki i atrybuty
§ Implementacja obsługi zdażeń
· Ponowne wykorzystywanie kodu i idea wolnego oprogramowania
o Programowanie obiektowe i ponowne wykorzystywanie kodu
o Idea wolnego oprogramowania
o Programowanie społecznościowe
Zagadnienie | Wykł. godz. | Lab. godz. |
Wprowadzenie do programowania obiektowego oraz kierowanego zdarzeniami | 3 | |
Programowanie w C# na platformie Microsoft .NET | 6 | 5 |
Ponowne wykorzystywanie kodu i idea wolnego oprogramowania | 1 | |
Łącznie | 10 | 5 |